Der er blevet holdt hestemarked i Gørlev i 50 år
I 1977 blev det først 'Gørlev Hesteskue' holdt. Det var på foranledning af to ildsjæle, der i 1976 tog initiativet til Gørlevudvalget, der stadig sørger for, at der er både heste og kræmmere at kigge på i Sørkogen i Gørlev.
LUMA inviterer på sheltertur
Der bliver noget for alle sanser, når LUMA inviterer unge mellem 18 og 30 år på sheltertur på Røsnæs